Eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van jeroenmemelink - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van jeroenmemelink - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Jeroen Memelink

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Dinsdag 21 April midden in de nacht waren wij van plan te vertrekken vanuit Schiphol. Omdat ik Stand-By vloog met mijn moeder (die stewardess is) was het niet zeker of ik al mee zou komen.
Het vliegtuig zat propvol dus de kans dat ik dinsdag al meekon was klein. Ik had dan ook erg veel geluk dat ik in de cockpit mee mocht vliegen.

Wij hadden met onze stagebegeleider afgesproken dat hij ons zou komen ophalen bij het vliegveld. Na een lange vlucht kwamen we aan. Toen we richting de bagagebanden liepen kregen we al gelijk kriebels van die heerlijke temperatuur. Natuurlijk was het wel spannend omdat we geen idee hadden wat ons zou gebeuren, maar ons enthousiasme heerste.

En we stonden buiten. Tussen alle mensen zagen we gelijk de zelfde glimlach die we ook zagen toen we solliciteerden via Skype. We werden meegenomen naar een café naast het vliegveld waar we met een biertje kletsten over curaçao en wat ons te wachten stond.

Toen we aankwamen bij ons studentenhuis kregen wij een rondleiding en we kregen de kamersleutels en de sleutels van het hek. Het is een prachtige ruime villa waar tien studentenkamers in zitten.

De eerste 2 nachten hebben wij geslapen in het Hilton hotel waar alle KLM'ers in zitten. We mochten genieten van een prachtig strand en veel andere voorzieningen. We zijn lekker uiteten geweest en gingen met de KLM bemanning BBQ'en op het strand. We besefte toen wel hoe relaxed curaçao is.

Na al dat relaxen gingen we donderdag voor het eerst in onze eigen kamers slapen. We kregen donderdag onze huurauto en konden boodschappen gaan doen en ons voorbereiden op de stage. Een simkaart hadden we nodig en er waren wat dingen kapot in ons huis.

Vrijdagavond hebben wij ons eerste feest gehad op curaçao. Een van onze huisgenoten organiseerde een feest bij ons thuis. Hij heeft zelf veel ervaring met het organiseren van feesten en doet dit ook als werk. Tijdens dat feest heb ik al veel mensen leren kennen en het was een erg leuke avond.

Het leuke van deze week was dat alle mensen hier heel chill zijn en behulpzaam. Wel hebben we in deze dagen al gemerkt het verschil tussen arm en rijk in curaçao erg groot is. Er is veel criminaliteit en je moet goed op je hoede zijn. Daartegenin voel ik me al aardig thuis hier en heb veel zin in de aankomende weken.

  • 23 September 2015 - 14:44

    Giulia Huisman:

    Voor welke opleiding heb jij stage gelopen? En heb je bij Now2Do stage gelopen?

  • 28 September 2015 - 10:32

    Jeroen Memelink:

    Vanaf Helicon Tilburg. Inderdaad heet het Now2Do, de consumentennaam is the hangover.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2015

zondag 12 juli aankomst thuis

20 Juni 2015

Nog een kleine maand te gaan

19 Mei 2015

Eerste maand in Curaçao

04 Mei 2015

Begin stage

26 April 2015

Eerste dagen

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 10740

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: