Eerste maand in Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van jeroenmemelink - WaarBenJij.nu Eerste maand in Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van jeroenmemelink - WaarBenJij.nu

Eerste maand in Curaçao

Door: Jeroen Paul Memelink

19 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Het is nu dinsdag 19 mei en over 2 dagen zit ik één maand op Curaçao. Na deze maand snap ik waarom veel mensen en stagiaires zeggen dat drie maanden te kort is. De tijd gaat namelijk heel snel.

Samen met de hangover crew heb ik deze maand gezorgd voor een aantal feesten. Het eerste concept is de donderdagavond. Onze taak was om de donderdagavond een vaste avond van 'the hangover' te maken. Na veel overleggen en brainstormen hebben we uiteindelijk gekozen voor 'de dondernacht'. We hebben daarbij verschillende actie's bedankt zoals: Radje draaien, dondermunten, gratis shotjes voor 24:00 en nog veel meer. Omdat onze baas meer als 1300 Facebookvrienden heeft is dat al een aardige promotie. Daarom hebben wij een evenement aangemaakt via social media.

Tot nu toe hebben we 2 dondernachten gehad en beide waren erg goed verlopen. Voor onze stageopdracht zijn we nu bezig een video te maken van de feesten die we organiseren.

Naast de geweldige tijd die we beleven in Curaçao. Is er afgelopen zaterdag iets gebeurt waar we beide wel van zijn geschrokken. Om 9 uur s'ochtends waren wij onderweg naar ons werk. We moesten namelijk meehelpen achter de bar op een windsurf toernooi. Omdat er op Curaçao veel slechte stoffen in de lucht hangen en het had geregend waren de wegen spekglad. Ik reed met 40-50 Kilometer per uur langs de Burger King toen ik ineens de controle over het stuur kwijtraakte. De auto slipte over een weg met olie en we vlogen hard met ons rechterwiel tegen een dikke muur aan en klapte vervolgens enkele keren over de kop. Met een engel op onze schouders kwamen we uiteindelijk weer op onze pootjes terecht, maar de auto is Total-Loss. We hebben erg veel geluk gehad dat we ongedeerd zijn en dat we in een Jeep reden maar waarschijnlijk zal dit een hoop geld gaan kosten. We staan deze week in de krant en kwamen op het nieuws. Toen we werden ondervraagd door de Ambulance wilde ze maar niet geloven dat we allebei geen fysieke schade hadden.

Gelukkig word een groot deel wel verzekerd aangezien we beide een riem droegen en niet te hard reden. Wij horen morgen wat de verhuurder in gedachten heeft.

Verder hebben we erg veel dingen meegemaakt zoals van 15 meter hoge rotsen springen, maar dat horen jullie wanneer ik weer terug ben in Nederland :-)

• 20 Mei 2015 - 09:12

Erwin Van Boxtel:

Heftig hoor! jullie hebben echt geluk gehad! Gelukkig dat je stage goed gaat!!

• 09 Juni 2015 - 16:39

Susanne :

Wat een heftig verhaal Jeroen. Gelukkig hebben jullie zelf niets!
    Veel succes nog op je stage.

• 17 Juni 2015 - 15:59

Kimberley Borm:

Gelukkig zijn jullie oké!

Schrijf je ook weer een blog over jullie avonturen nu?

Groeten,
    Kimberley