Nog een kleine maand te gaan - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van jeroenmemelink - WaarBenJij.nu Nog een kleine maand te gaan - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van jeroenmemelink - WaarBenJij.nu

Nog een kleine maand te gaan

20 Juni 2015 | Curaçao, Willemstad

Inmiddels ben ik al ruim 2 maanden op Curaçao. Ik merk dat ik me helemaal thuis voel in Curaçao. De eerste weken was dat wat minder door een aantal criminelen verhalen die ik heb meegekregen en dat er bij ons thuis ook een overval was geweest. Maar deze dingen kunnen allemaal voorkomen worden als je goed denkt aan veiligheid en je aanpast aan de cultuur. Zo word het hier erg op prijs gesteld als je een aantal woorden in het Papiaments kent en mensen daarmee begroet. Ik vind de mensen hier veel socialer als in Nederland. Ze zijn minder gehaast en zijn erg behulpzaam. Het verschil tussen arm en rijk is gewoon erg groot.

Mijn stage bij de Hangover bar loopt ook op volle toeren. We zijn nu bezig met een groot concept voor een feest die we gaan organiseren. Dit concept heb ik samen met Gijs bedacht (Klasgenoot) en we werken deze ook zelf uit voor de Hangover. Het zou zelfs kunnen dat we een bekende artiest gaan inhuren. Verder ben ik bezig met het monteren van een promotievideo voor de Partybar. Op grote feesten hebben we gefilmd en daarvan maken we een filmpje die zowel de Hangover goed kan gebruiken als promotie en die we voor onze schoolopdracht kunnen gebruiken.